busarmysar

Alla inlägg under december 2013

Av Erika Andersson - 26 december 2013 00:21

God Jul allaesammans!!

Vi hade faktiskt tränat hela veckan inför denna julbilden. ;)

Av Erika Andersson - 25 december 2013 22:41

God Jul allaesammans!!

[Bild]

Vi hade faktiskt tränat hela veckan inför denna julbilden. ;)

Av Erika Andersson - 17 december 2013 00:08

Intresserad utav flyball men har inte tillgång till utrustning?

Jag och hundarna tipsar om en alternativ lösning! 

Klcka på bilden för att komma till klippet:


Satt och gick igenom mina Youtube klipp och hittade denna video. Hade HELT glömt bort att hundarna kunde detta! Haha! Måste pröva imorgon om de kommer ihåg!

Det var ganska länge sedan, sommaren 2012, man kan se att Swinto har sina manliga delar kvar. ;)


För mer videos gå till min Youtube: LÄNK! 

Av Erika Andersson - 16 december 2013 19:25

Hon är för rolig lilla Fisan!<3

Av Erika Andersson - 15 december 2013 06:49

Förstår mej inte riktigt på hundarna ibland. När vi ska iväg och jobba på morgonen går de ut och gör sina behöv, äter sin man sedan går de och lägger sej igen!
Men när vi är lediga då är det full rulle hela morgonen, gå och lägga sej igen finns inte på kartan.

Här är en bild på dem just nu när de ligger och förbereder sej inför jobbdagen, Haha :)

 

[Bild]

Av Erika Andersson - 13 december 2013 10:04

Den 22a sep drog jag och Swinto ner till Upplands-Väsby och tävlade Freestyle för första gången!

Jag har nog aldrig varit så nervös (sen uppkörningen för körkortet), skakade nästan hela vägen i bilen på väg dit!


Men resan gick bra och vi kom dit ganska tidigt så vi hann kika ganska mycket på klass 2 och 3.

Mycket duktiga och talangfulla hundar fanns på plats! Nervostiteten försvann ej!!


När det var min och Swintos tur gick vi ut på planen, och jag försökte att inte vara för nervös.

När musiken drog igång hörde jag att det inte stod rätt till....... Jag sprang fram till de som skötte musiken och sa att det var fel låt. Men de sa att det  var denna jag hade skickat in. Jag blev förstås ännu mer nervös och tänkte: ska jag inte få köra mitt program nu? 

Glöm! Nu har jag setat och åkt hela vägen hit då ska jag fan få köra mitt program!


I alla stress kom jag på att jag hade freestyle-låten på min mobil, och som tur är så hade jag min trogna gamla Nokia som har uttag till de flesta vanliga högtalare. Så jag kopplade in mobilen och spelade låten igenom den, det vart ganska dåligt ljud ut till pupliken men det funkade!

Vart såklart ännu mer närvös när jag skulle köra programet nu efter allt krångel, men vi gick upp och gjorde vårt bästa.


Programet vart inte riktigt som vi hade tänkt oss, Swinto var lite trött efter resan han har aldrig åkt bil så långt förut. Men vi improviserade lite och dommarna sa att det inte syntes att vi gjorde fel! :D

Swinto var oxå lite övertänt och skällde onödigt mycket och gjorde lite som han ville ;) men jag anpassade mej till hans tokigheter och det verkade ju fungera!


Jag trodde att vi skulle hamna ganska högt upp på resultatlistan kanske 3-5, för det gick ändå ganska bra tyckte jag.

Inte trodde jag att vi skule vinna! Men det gjorde vi!!! :D Vart så himla lycklig, domarna var väldigt snälla med bedömningen och tyckte att hunden jobbade på bra! :D 

Fick lite minus för skällandet, och att programet hade ett stressigt intryck, och det kan jag hålla med om! Det känndes väldigt stressigt! Så nu till nästa år har jag valt en lite lugnare låt, för tävla mer det ska vi! :D



Vi hade endast tränat i 3månader på detta program(över sommaren Juli-Sep),

och vi har aldrig byggt program förut!

Så jag tyckte att Swinto skötte sej SUPER! :D 

 

 

Här är filmen på vårat program ifrån tävlingen:

 

 

Här har vi herren i sin vinnar rosett! :)

Vi fick även uppflyttningspoäng, och om jag har förstått detta rätt så betyder det att vi får flytta upp i klass 2!
 

 

 



Av Erika Andersson - 11 december 2013 13:53

Tänkte starta upp bloggen igen!
Tänkte börja att introducera den nya familjemedlemmen:
Valpen Nacho, han är en Australian cattedog och kommer ifrån kennel Working Mates!

Presentation


Hej och välkommna till oss!
Vi bloggar om våra dagliga upptåg och äventyr!
Även en hel del tränning m.m.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards