busarmysar

Alla inlägg under februari 2013

Av Erika Andersson - 21 februari 2013 18:15

Här omvandlar vi en garderob till en chinchilla bur! 


 

Garderoben var ej monterad så jag var tvungen att sätta ihop den först! Här börjar det likna någonting i alla fall.


 

Såga ut dörrarna, måste vara försiktig så att det inte blir fel!


 

Det vart inte fel! ;) Nu: på med nät!


 

Tada! Klart! Använder fleece på hyllorna, det ska tydligen vara bra på att suga upp piss har jag hört.


 

Stängd och klar! Hoppas Chillis blir nöjd nu :)


Höll på med detta i 4 dagar så det tog sin tid... 

Tänkte avsluta med en liten bild som visar hur fint rummet blev när jag höll på ;)


 

Av Erika Andersson - 12 februari 2013 17:42

Swinto är usel på att fundera ut själv vad det är han ska göra. När vi tränar sitter han bara och väntar på att jag skall säga nåt eller röra på mej. Så "freeshaping"(när hunden tänker själv och får belöning när den gör som man vill att den ska göra) fungerar ej, vilket jag vill att det ska göra. Eftersom det är ett enkelt träningssätt och hunden får använda hjärnan mer än när man själv "visar" vad hunden skall göra.

Så gör lite övningar med grabben nu där han vet vad han ska göra. När det är matdags tex. så vet han att han ska hämta matslålen. Men han gör det aldrig förren jag har sagt "skålen" och helst pekat oxå, men nu har jag börjat med att bara sitta med maten i handen och inte säga kommandot.

Det har gått hyfsat bra, i början satt han och dreglade sönder golvet så jag var tvungen att säga "skålen", fast jag sa det så tyst jag kunde. Senare har jag suttit där ett tag med en näve mat och väntat och han har faktiskt hämtat skålen tillslut. I morse prövade jag detta i Rättvik(i lägenheten) för första gången och Swinto sprang iväg och slog förbrilt av och på lampknappen.xD

Hoppades att han skulle göra lika ikväll så försökte fånga detta på film och bad syster sitta som "mathållare", fast tyvärr så var han duktigare än någonsin idag! Fast vi gav honom nog lite för mycket ledtrådar ;)



Vet inte vad han fick för ryck eller vad hann fick för sej när han hoppade upp i soffan! haha!

Känns bra att jag har förtroende för min hund: "Ofta han fattade det så fort!"



Presentation


Hej och välkommna till oss!
Vi bloggar om våra dagliga upptåg och äventyr!
Även en hel del tränning m.m.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards